Zasiłek dla osób bezrobotnych

Roboty publiczne

Co to są roboty publiczne i jaki jest ich główny cel?

Roboty publiczne oznaczają zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac finansowanych lub dofinansowanych ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.

Kto może zostać skierowany do wykonywania robót publicznych?

Jeżeli jesteś osobą bezrobotną zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy to możesz zostać skierowany do podjęcia zatrudnienia w ramach robót publicznych. Przyznanie wsparcia jest uzależnione od indywidualnego planu działania ustalonego z Twoim doradcą klienta w urzędzie.

Jednocześnie, jeżeli jesteś dłużnikiem alimentacyjnym, to masz  pierwszeństwo w zatrudnieniu w ramach robót publicznych.

Jak długo mogą trwać roboty publiczne?

Okres Twojego zatrudnienia w ramach robót publicznych może wynosić do 6 lub do 12 miesięcy.

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Roboty publiczne

 

Wnioski o organizację robót publicznych rozpatrywane będą do wyczerpania środków.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach, uwzględniając sytuację bezrobotnego lub pracodawcy  Dyrektor MUP może podjąć decyzję o odstąpieniu od postanowień zawartych   w kryteriach o ile nie będzie to niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa.

UWAGA!

W przypadku gdy Pracodawca jest beneficjentem - pomoc publiczna w ramach robót publicznych stanowi pomoc de minimis w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Komisji (UE) 1407/2013 z dnia 18  grudnia  2013 r.  w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii  Europejskiej  do pomocy de minimis, rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym lub we właściwych przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury.

Urząd pracy udziela wsparcia na podstawie przepisów prawa oraz określanych na dany rok kalendarzowy kryteriów rozpatrywania wniosków. Ww. dokument dostępny jest poniżej  i w zakładce - dokumenty do pobrania


Wniosek prosimy przesyłać drogą pocztową.
W przypadku chęci skorzystania z informacji lub z konsultacji w sprawie prawidłowego wypełnienia wniosku kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 89 537 28 24 lub poprzez email: a.bujanowska@olsztyn.mup.gov.pl

Załączniki

Oferta pracy w ramach organizacji robót publicznych
Oferta pracy w ramach organizacji robót publicznych.doc 49 KB
Wniosek o wypłatę zaliczki na pokrycie kosztów za zatrudnionych w ramach robót publicznych
Wniosek o wypłatę zaliczki na pokrycie kosztów za zatrudnionych w ramach robót publicznych.doc 41 KB
Wniosek o zwrot poniesionych kosztów w związku z zatrudnianiem osób bezrobotnych na robotach publicznych
Wniosek o zwrot poniesionych kosztów w związku z zatrudnianiem osób bezrobotnych na robotach publicznych.doc 39 KB
Wniosek o organizację robót publicznych MUP
Wniosek o organizację robót publicznych MUP.doc 113 KB
Formularz de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 1206)
Formularz de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 1206).xlsx 62 KB
Kryteria rozpatrywania wniosków o organizację robót publicznych w 2025 roku
Kryteria rozpatrywania wniosków o organizację robót publicznych w 2025 roku.pdf 111 KB

Menu Display