(aktualizacja czerwiec 2021 r.)
Osoba, która chce zarejestrować się jako bezrobotna lub poszukująca pracy może:
- dokonać osobistej rejestracji w urzędzie pracy w godzinach od 8.00-11.30. W tym celu należy zgłosić się do punktu informacyjnego (parter) i pobrać druki do rejestracji oraz bilet z systemu kolejkowego. Bilety wydawane są od godziny 7.45 – 11.15. Klienci bez maseczki ochronnej nie będą obsługiwani.
- złożyć wniosek w sprawie rejestracji przez internet za pośrednictwem strony ministra właściwego do spraw pracy praca.gov.pl,
- złożyć wniosek za pośrednictwem operatora pocztowego, lub wrzucając wniosek do skrzynki na korespondencję papierową dostępny w siedzibie urzędu (parter). Usługa dostępna do 30.06.2021 r.
REJESTRACJA PRZEZ INTERNET chcąc skorzystać z rejestracji przez internet należy w wyszukiwarkę internetową wpisać adres strony internetowej www.praca.gov.pl . Następnie należy wybrać zakładkę „Zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej" lub „ Zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej pracy". Możliwe są dwie ścieżki postępowania przy rejestracji elektronicznej:
- Całkowita rejestracja elektroniczna (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany). Data rejestracji – dzień wniesienia wniosku za pośrednictwem portalu praca.gov.pl, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie: https://pz.gov.pl.
- Prerejestracja (bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego) polega na złożeniu do urzędu pracy za pośrednictwem platformy praca.gov.pl wniosku w postaci elektronicznej. Następnie osoba składająca wniosek jest zobowiązana do dostarczenia wymaganych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje, wykształcenie, staż pracy podczas wizyty w urzędzie w najbliższym wolnym terminie do rejestracji, nie dłuższym niż siedem dni roboczych. Termin wyznaczany jest przez urząd. Rejestracja bezrobotnego/poszukującego pracy następuje z dniem zgłoszenia się osoby do urzędu.
Przy tej metodzie rejestracji należy wypełnić druki do rejestracji, które dostępne są na stronie, internetowej MUP Olsztyn zakładka „Dokumenty do pobrania" lub na stojaku w siedzibie tut. urzędu (parter). Wypełnione druki można przesłać pocztą na adres MUP Olsztyn: 10-450 Olsztyn , al. Piłsudskiego 64B lub wrzucić do skrzynki na korespondencję papierową dostępnej w siedzibie urzędu. Za datę rejestracji zostanie uznana data stempla pocztowego. W przypadku dostarczenia osobistego dokumentów do rejestracji do skrzynki na korespondencję papierową, za datę rejestracji uznaje się odnotowaną datę wpływu dokumentów do urzędu.
WAŻNE ! W przypadku niekompletnie złożonego wniosku w sprawie rejestracji jako osoba bezrobotna/poszukująca pracy (np. brak dołączonych wymaganych dokumentów do rejestracji lub wniosek nie został prawidłowo wypełniony) urząd będzie wzywał osoby do osobistego stawiennictwa w urzędzie w celu dokończenia procedury rejestracji.
Szczegółowych informacji nt, rejestracji udziela punkt informacyjny parter, tel.
(89) 5372813