WAŻNY KOMUNIKAT W SPRAWIE REJESTRACJI OSÓB BEZROBOTNYCH/POSZUKUJĄCYCH PRACY (aktualizacja czerwiec 2021 r.)

Print Drukuj
WAŻNY KOMUNIKAT W SPRAWIE REJESTRACJI OSÓB BEZROBOTNYCH/POSZUKUJĄCYCH PRACY
(aktualizacja czerwiec 2021 r.)


Osoba, która chce zarejestrować się jako bezrobotna lub poszukująca pracy może:
  1. dokonać osobistej rejestracji w urzędzie pracy w godzinach od 8.00-11.30. W tym celu należy zgłosić się do punktu informacyjnego (parter) i pobrać druki do rejestracji oraz bilet z systemu kolejkowego. Bilety wydawane są od godziny 7.45 – 11.15. Klienci bez maseczki ochronnej nie będą obsługiwani.
  2. złożyć wniosek w sprawie rejestracji przez internet za pośrednictwem strony ministra właściwego do spraw pracy praca.gov.pl,
  3. złożyć wniosek za pośrednictwem operatora pocztowego, lub wrzucając wniosek do skrzynki na  korespondencję papierową dostępny w siedzibie urzędu (parter). Usługa dostępna do 30.06.2021 r.
 
REJESTRACJA PRZEZ INTERNET chcąc skorzystać z rejestracji przez internet należy w wyszukiwarkę internetową wpisać adres strony internetowej  www.praca.gov.pl . Następnie należy wybrać zakładkę „Zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej" lub „ Zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej pracy". Możliwe są dwie ścieżki postępowania przy rejestracji elektronicznej:
  1. Całkowita rejestracja elektroniczna (wymagany kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany). Data rejestracji – dzień wniesienia wniosku za pośrednictwem portalu praca.gov.pl, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Osoby, które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie: https://pz.gov.pl.
  1. Prerejestracja (bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego) polega na złożeniu do urzędu pracy za pośrednictwem platformy praca.gov.pl wniosku w postaci elektronicznej. Następnie osoba składająca wniosek jest zobowiązana do dostarczenia wymaganych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje, wykształcenie, staż pracy podczas wizyty w urzędzie w najbliższym wolnym terminie do rejestracji, nie dłuższym niż siedem dni roboczych. Termin wyznaczany jest przez urząd. Rejestracja bezrobotnego/poszukującego pracy następuje z dniem zgłoszenia się osoby do urzędu.
REJESTRACJA ZA POŚREDNICTWEM OPERATORA POCZTOWEGO LUB SKRZYNKI NA KORESPONDENCJĘ PAPIEROWĄ. Usługa dostępna do 30.06.2021 r.
 Przy tej metodzie rejestracji należy wypełnić druki do rejestracji, które dostępne są na stronie, internetowej MUP Olsztyn zakładka „Dokumenty do pobrania" lub na stojaku w siedzibie tut. urzędu (parter). Wypełnione druki można przesłać pocztą na adres MUP Olsztyn: 10-450 Olsztyn , al. Piłsudskiego 64B lub wrzucić do skrzynki na korespondencję papierową dostępnej w siedzibie urzędu. Za datę rejestracji zostanie uznana data stempla pocztowego. W przypadku dostarczenia osobistego dokumentów do rejestracji do skrzynki na korespondencję papierową, za datę rejestracji uznaje się odnotowaną datę wpływu dokumentów do urzędu.
WAŻNE ! W przypadku niekompletnie złożonego wniosku w sprawie rejestracji jako osoba bezrobotna/poszukująca pracy (np. brak dołączonych wymaganych dokumentów do rejestracji lub wniosek nie został prawidłowo wypełniony) urząd będzie wzywał  osoby do osobistego stawiennictwa w urzędzie w celu dokończenia procedury rejestracji.
Szczegółowych informacji nt, rejestracji udziela punkt informacyjny parter, tel.
(89) 5372813

 
 
Informacje o publikacji dokumentu